Celem wdrożenia systemu ERP jest zwiększenie efektywności działania firmy. Aby tak się stało, konieczne jest przeprowadzenie rzetelnej analizy procesów biznesowych przedsiębiorstwa…
Analiza przedwdrożeniowa stanowi integralną część samego wdrożenia. Pozwala ustalić:
Podstawową wartością analizy są rzetelne informacje, które pozwalają szybko i bezproblemowo określić, w jakich miejscach można zastosować standardowe rozwiązania, a w których konieczny będzie wybór specjalnie dobranych narzędzi.
Dobrze przeprowadzona analiza pozwala na:
W ramach analizy wykonywane są następujące zadania:
I. Etap ustalenia stanu początkowego
1. Analiza procesów biznesowych i ich wymagań
2. Określenie zakresu modyfikacji
3. Wstępna koncepcja rozwiązań
4. Określenie czasochłonności poszczególnych koncepcji i etapów wdrożenia
5. Ustalenie zagrożeń i określenie ich wpływu na wdrożenie
6. Określenie wymagań związanych z wdrożeniem aplikacji
7. Ustalenie zakresu integracji aplikacji z innymi systemami
8. Zdefiniowanie zakresu odpowiedzialności uczestników wdrożenia na każdym z etapów
9. Zidentyfikowanie projektów powiązanych i ich priorytetów
II. Etap określenia celu
1. Zdefiniowanie celu wdrożenia
2. Określenie zakresu wdrożenia
3. Ustalenie etapów wdrożenia
4. Ustalenie organizacji wdrożenia
5. Określenie mierników realizacji projektu
6. Ustalenie harmonogramu wdrożenia
7. Określenie budżetu wdrożeniowego
Elementy analizy przedwdrożeniowej:
I. Bezpośrednim wynikiem analizy są dokumenty:
Standard dokumentacji analizy wymagań. Zazwyczaj tworzony w formacie .doc. Zawiera uporządkowane procesami wymagania klienta i propozycje ich realizacji (rozwiązania). Dokument używany jest do opisu procesów biznesowych
II. Pośrednim wynikiem analizy są dokumenty:
A co gdy zabraknie analizy przedwdrożeniowej?
Dobrze przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa pozwala uniknąć rozczarowania związanego z sytuacją, gdy po ukończeniu żmudnych i kosztownych prac narzędzie nie spełnia swojej roli.